czwartek, 18 października 2012

Co i po co?

Dwojako.
Jeden
Twórczość.
Stworzyłam miejsce dla tych, którym przypadły do gustu twory mojego autorstwa. Jest to miejsce dla opowieści - dla niektórych opowieści. Znaczna część nie może znaleźć tu domu z rozmaitych powodów; ale te pozostałe właśnie tutaj będą trafiały.

Dwa
Krytyka.
Nie zamierzam podawać się za krytyka literackiego, bo zwyczajnie nim nie jestem. Nie chcę również przyszłych wpisów nazywać recenzjami, ponieważ to szufladkujące. Nie będą też brzmiały "Poznajemy Geronimo, kiedy w wieku dziesięciu lat..." Od dawna żywię przekonanie, że schematy istnieją w celach poznawczych. A ponieważ rozumiem, czym recenzje są (a dodatkowo nie pretenduję do miana twórcy takowych), uważam, że takich sztywnych struktur trzymać się wręcz nie należy.
Zamierzam podawać się za osobę na tyle oczytaną, by wiedziała co i z jakiego powodu przypadło jej do gustu. I mam nadzieję pisać głównie o tych "przypadających do gustu" pozycjach. Czasami zaś znajdą się do omówienia recenzje innych osób. 
Oby było to ciekawe nie tylko dla mnie.

1 komentarz: